۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

آشنایی با ما

اسم من محک است من مدتي بود درباره مازندران و ويژگي‎هاي آن تحقيق مي‎کنم و در اين مدت توانستم اطلاعات بسياري درباره اين مرز و بوم کسب کنم. اين اطلاعات خيلي توجه من را جلب کرد براستي من حتي درباره سرزمينم در خواب نيز نمي‎توانستم اين چيزها را تصور کنم.مثلأ يکي از اين موارد تاريخ پر رمز و راز مازندران است که امروزه کمتر کسي به آن توجه مي‎کند زيرا آنقدر مردمان اين ديار خودباخته و هم رنگ پارسيان شدند که يادشان رفت آن‎ها هم سرزميني دارند که در آن متولد شدند ، رشد يافتند ، زندگي کردند ، عرق ريختند و زماني نچندان دور در همانجا مي‎ميرند و در خاک اين ديار دفن مي‎‌شوند.
- پس مازندران چه مي‎شود ؛ آيا بايد به خاطر قدر نشناختن عده‎اي بي‎اصالت فراموش شود؟
نه ما نبايد بگذاريم زبان‎مان ، فرهنگمان ، آيينمان ، لباس‎مان ، تاريخ‎مان و پدرانمان را از دنيا حذف کنند ؛ بايد بايستيم و با آنانکه مي‎خواهند ما بمريم ، مبارزه کنيم ، من نيز راه مبارزه را بر آن دانستم که با گوش زد کردن به مردمان اين‎ديار که آنها هم تاريخ پُر رونقي دارند به خاکي که به آن تعلق دارند برگردند و بر آن بوسه بزنند. وبه کودکان خود آموزش دهند تا مازندراني باشند و مازندراني صحبت کنند.

همان طور که ديگران اين کار را براي من کردند من نيز سعی مي‎کنم اين کار را براي شما کنم



۲ نظر:

  1. سلام به شما.
    من اهل شیرازم و 22 سالمه!! من از بچگی عاشقه مازندران بودم!! حالا که 22 سالمه تازه فهمیدم چرا عاشقه مازندران هستم!! باورتون میشه همیشه این حس در من بود که یه جورهایی من و شمال به هم ارتباط پیدا میکنیم!!! نامزده من که خیلی هم دوستش دارم، اهله همین خطه زیباست!!حالا دیگه عاشقه مازندرانم، جایکه عشق من در اون به دنیا آمد، بزرگ شد!!! دوست دارم بیشتر باهاتون آشنا بشم!! میخوام هر چیزی که در مورد مازندران هست بدونم!!! میتونیم با هم دوست بشیم؟؟؟
    این ایمیلمه:
    mohammad.soltani1980@gmail.com
    خوشحال میشم بهم کمک کنید!!! منتظرتون هستم دوسته عزیزم!!!

    پاسخحذف
  2. te da bavam berar.tou tenar ni ama ham daremi.age khani te gap kharidar pida hakene bele facebook dele telash hakenim. behtar jevab dene.ame armoun ine ke mazeni re hali bave ame zeboun hichi farsi ja kam nedarne.te belare.

    پاسخحذف